Szkolenie pt.: ,,Jak utrzymać zysk przy wzroście kosztów?"

 

Szanowni Państwo,

Z przyjemnością zapraszamy na wyjątkowe seminarium pt.

 „Jak utrzymać zysk przy wzroście kosztów?”

26 maja 2022r, siedziba PIG w Szczecinie

Seminarium oparte jest wyłącznie na praktycznych przypadkach polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i dystrybucyjnych, które w pełni doświadczyły efektów wdrożenia systemowego zarządzania zyskiem. Przedstawiamy rzeczy nie oczywiste,  które inspirująco wpływają na ludzi, zmieniają ich podejście, postawę oraz zmieniają systemy planowania i podejmowania decyzji!

Kluczowe problemy polskich przedsiębiorców to:


  • brak dostępności pracowników,

  • rosnące koszty materiałów,

  • niska efektywność pracy, związana z przestarzałym modelem zarządzania,

  • ograniczone możliwości pomiaru efektywności zarządzania managerów,

  • wysoka presja płacowa,

  • niewystarczający stopień kontroli nad rentownością firmy, produktów i klientów.

Pamiętajmy, że trudne decyzje podejmuje się w czasie względnej prosperity. W trudniejsze czasy dobrze jest wejść z dobrze zorganizowaną Firmą, odporną na przeciwności losu i zawirowania otoczenia.

Pokażemy w jaki sposób rozwiązaliśmy najważniejsze problemy naszych Klientów oraz przedstawimy wartość, którą wnieśliśmy do różnych organizacji. Poszukamy odpowiedzi na pytania:

 - Jak zwiększyć rentowność sprzedaży?
 Czy największy Klient na pewno jest najlepszym Klientem?
 Jaki jest potencjał wzrostu zysku mojej Firmy, ile i na czym zarabiam?
Jak szybko i sprawnie zoptymalizować koszty ? praktyczne przykłady


Seminarium poprowadzą managerowie praktycy, byli prezesi dużych organizacji:                  

   

Piotr Skrzypczak - absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierunek Zarzadzanie i Marketing

Dyrektor Zarządzający w renomowanych firmach zagranicznych (niemieckie, duńskie), prezes zarządu polskich spółek akcyjnych, ponad dwudziestoośmioletnie doświadczenie w zarządzaniu  firmami.

Od ponad 9 lat doradca biznesowy w zakresie organizacji przedsiębiorstw, zarządzania i handlu. Specjalizuje się  w planowaniu strategii obszaru sprzedaży oraz jej realizacją. W ramach outsourcingu zarządzał zespołami handlowymi w wielu firmach, m.in. Klimas Wkręt-met (ponad 100 handlowców w 5 segmentach), Ferax / Wola – marka Gatta / Wola, budowanie od podstaw kanału nowoczesnego, tradycyjnego oraz eksportu.). Realizował także szkolenia zespołów handlowych, m.in. Brubeck, Wkręt-met, Komfort, KZN Bieżanów, Edbak, Rakoczy, Octim, Wiejak, CDM, Yanko, Kowalski Okna, Oristo.

W roku 2021 pełnił rolę dyrektora handlowego marek Gatta i Wola, biorąc udział w procesie restrukturyzacji firmy Ferax / Wola.

W ciągu tych kilku lat wdrożył i zrealizował strategie sprzedaż w kilkunastu firmach, w niektórych z nich zwiększając sprzedaż o ponad 40% i znacznie podnosząc rentowność realizowanych zamówień.

Główny obszar kompetencji koncentruje się w budowaniu i wdrażaniu strategii sprzedaży, optymalizacji procesów sprzedaży, tworzenie standardów sprzedaży,  organizacja i tworzenie działów handlowych, zarządzanie relacjami z klientami. Specjalizuje się w skutecznym wdrażaniu w działach handlowych systemów remiowo – motywacyjnych opartych na celach wartościowych i jakościowych - MBO.

Prowadzi także szkolenia w oparciu o aktualne realia rynkowe. Wiedzę teoretyczną osadza w autentycznych sytuacjach, a jej zakres dostosowuje do potrzeb słuchaczy. Podczas szkolenia umiejętnie angażuje uczestników nie tylko do nich przemawiając, ale również wsłuchując się w ich oczekiwania, co jest kluczem do realizacji celów programu warsztatu. W trakcie szkole n zarówno otwartych jak i zamkniętych, uczy  managerów i dyrektorów sprzedaży, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż oraz zyski firmy.

W ostaniem okresie koncentruje się na wsparciu kadry zarządzającej, właścicieli firm polskich. Wiedzę zdobytą w zarządzaniu międzynarodowymi firmami produkcyjnymi, wykorzystuje praktycznie w pomocy firmom polskim w kwestiach organizacyjnych, procesowych ale także mentalnych, dzieląc się swoim doświadczeniem.

   


         

                                                                           


Krzysztof Frydziński 
- założyciel i prezes FiM Consulting Sp. z o.o., absolwent Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w realizacji złożonych projektów doradczych, mających na celu poprawę efektywności działania organizacji. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w konsultingu. Bardzo doświadczony manager, pełnił wysokie funkcje w Zarządach firm oraz zarządzał dużymi projektami zmian w przedsiębiorstwach dużych i średnich. Współpracował z kadrą zarządzającą przedsiębiorstw produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży meblowej, spożywczej i telekomunikacyjnej, realizując z sukcesem szereg projektów doradczych. Posiada rozległą wiedzę z obszarów zarządzania, rachunku kosztów, optymalizacji procesów oraz świadomego zarządzania zyskiem i wartością Firmy. Posiada doświadczenie we wdrażaniu nowoczesnych systemów zarządzania opartych o controlling, rachunek kosztów ABC/TDABC – w tym wdrożenie autorskich rozwiązań zarządczych wspieranych przez metodykę FIM BASP, wypracowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową Katedra Rachunkowości Menedżerskiej.

   Autor publikacji artykułów o charakterze naukowym w następujących czasopismach:

§  Czasopismo Naukowe Sopockiej Szkoły Wyższej, Przestrzeń Ekonomia  Społeczeństwo,  nr 11/I/2017;

§  Ekonomia — Wroclaw Economic Review 23/3 (2017), No 3807;

§  Prace  Naukowe  Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu, T. 42.


                                                       Plan seminarium

10:00-10:15 – Powitanie uczestników

10:15-11:30 – Systemowe zarządzanie zyskiem

1.     Wprowadzenie – gdzie powstaje zysk przedsiębiorstwa? 

2.     Jak budujemy wieloryba zyskowności klientów?

3.     Jak bardzo przydatne są informacje o rentowności klientów i produktów w zwiększaniu zysków?

4.     Jaki zmierzyć potencjał wzrostu zysku, gdzie on leży i jak go osiągnąć?

5.     Studium przypadku – duża firma produkcyjna sprzedająca produkty pod marką własną i obcą.

6.     Jak wykorzystać wieloryby zyskowności w procesie decyzyjnym?

7.     Systemowe zarządzanie zyskiem- jak podejść do wdrożenia?

11:30-11:45 – Przerwa kawowa

11:45-12:45 – Nowoczesny System Controllingu

  1.      Zarządzanie przyszłością – budowa system nowoczesnego Controllingu 

  2.      Diagnostyka wskaźnikowa – wskaźniki finansowe i operacyjne jako źródło podejmowania decyzji

  3.      Dofinansowania dla przedsiębiorstw zainteresowanych zwiększeniem zysków i stania się bardziej konkurencyjnymi na rynku.

12:45-13:00 – Zakończenie

UWAGA!

Ilość miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń do dn. 25.05.2022r. Zgłoszenia należy wysyłać  na adres jsobczynska@polnocnaizba.pl za pomocą formularza zgłoszeniowego LINK DO POBRANIA FORMULARZA.

Udział w seminarium jest bezpłatny. Maksymalna ilość zgłoszonych uczestników z firmy – 2 osoby.

 

                  

Przedsiębiorcy chcą kończyć współpracę z firmami z Rosji i Białorusi. Jako argument podają… „siłę wyższą”