Szkolenie pt.: ,,Jak utrzymać zysk przy wzroście kosztów?”
Szanowni Państwo,
Z przyjemnością zapraszamy na wyjątkowe seminarium pt.
„Jak utrzymać zysk przy wzroście kosztów?”
26 maja 2022r, siedziba PIG w Szczecinie
Seminarium oparte jest wyłącznie na praktycznych przypadkach polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i dystrybucyjnych, które w pełni doświadczyły efektów wdrożenia systemowego zarządzania zyskiem. Przedstawiamy rzeczy nie oczywiste, które inspirująco wpływają na ludzi, zmieniają ich podejście, postawę oraz zmieniają systemy planowania i podejmowania decyzji!
Kluczowe problemy polskich przedsiębiorców to:
- brak dostępności pracowników,
- rosnące koszty materiałów,
- niska efektywność pracy, związana z przestarzałym modelem zarządzania,
- ograniczone możliwości pomiaru efektywności zarządzania managerów,
- wysoka presja płacowa,
- niewystarczający stopień kontroli nad rentownością firmy, produktów i klientów.
Pamiętajmy, że trudne decyzje podejmuje się w czasie względnej prosperity. W trudniejsze czasy dobrze jest wejść z dobrze zorganizowaną Firmą, odporną na przeciwności losu i zawirowania otoczenia.
Pokażemy w jaki sposób rozwiązaliśmy najważniejsze problemy naszych Klientów oraz przedstawimy wartość, którą wnieśliśmy do różnych organizacji. Poszukamy odpowiedzi na pytania:
– JAK ZWIĘKSZYĆ RENTOWNOŚĆ SPRZEDAŻY?
– CZY NAJWIĘKSZY KLIENT NA PEWNO JEST NAJLEPSZYM KLIENTEM?
– JAKI JEST POTENCJAŁ WZROSTU ZYSKU MOJEJ FIRMY, ILE I NA CZYM ZARABIAM?
– JAK SZYBKO I SPRAWNIE ZOPTYMALIZOWAĆ KOSZTY?
SEMINARIUM POPROWADZĄ MANAGEROWIE PRAKTYCY, BYLI PREZESI DUŻYCH ORGANIZACJI:
Piotr Skrzypczak – absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, kierunek Zarzadzanie i Marketing
Dyrektor Zarządzający w renomowanych firmach zagranicznych (niemieckie, duńskie), prezes zarządu polskich spółek akcyjnych, ponad dwudziestoośmioletnie doświadczenie w zarządzaniu firmami.
Od ponad 9 lat doradca biznesowy w zakresie organizacji przedsiębiorstw, zarządzania i handlu. Specjalizuje się w planowaniu strategii obszaru sprzedaży oraz jej realizacją. W ramach outsourcingu zarządzał zespołami handlowymi w wielu firmach, m.in. Klimas Wkręt-met (ponad 100 handlowców w 5 segmentach), Ferax / Wola – marka Gatta / Wola, budowanie od podstaw kanału nowoczesnego, tradycyjnego oraz eksportu.). Realizował także szkolenia zespołów handlowych, m.in. Brubeck, Wkręt-met, Komfort, KZN Bieżanów, Edbak, Rakoczy, Octim, Wiejak, CDM, Yanko, Kowalski Okna, Oristo.
W roku 2021 pełnił rolę dyrektora handlowego marek Gatta i Wola, biorąc udział w procesie restrukturyzacji firmy Ferax / Wola.
W ciągu tych kilku lat wdrożył i zrealizował strategie sprzedaż w kilkunastu firmach, w niektórych z nich zwiększając sprzedaż o ponad 40% i znacznie podnosząc rentowność realizowanych zamówień.
Główny obszar kompetencji koncentruje się w budowaniu i wdrażaniu strategii sprzedaży, optymalizacji procesów sprzedaży, tworzenie standardów sprzedaży, organizacja i tworzenie działów handlowych, zarządzanie relacjami z klientami. Specjalizuje się w skutecznym wdrażaniu w działach handlowych systemów remiowo – motywacyjnych opartych na celach wartościowych i jakościowych – MBO.
Prowadzi także szkolenia w oparciu o aktualne realia rynkowe. Wiedzę teoretyczną osadza w autentycznych sytuacjach, a jej zakres dostosowuje do potrzeb słuchaczy. Podczas szkolenia umiejętnie angażuje uczestników nie tylko do nich przemawiając, ale również wsłuchując się w ich oczekiwania, co jest kluczem do realizacji celów programu warsztatu. W trakcie szkole n zarówno otwartych jak i zamkniętych, uczy managerów i dyrektorów sprzedaży, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż oraz zyski firmy.
W ostaniem okresie koncentruje się na wsparciu kadry zarządzającej, właścicieli firm polskich. Wiedzę zdobytą w zarządzaniu międzynarodowymi firmami produkcyjnymi, wykorzystuje praktycznie w pomocy firmom polskim w kwestiach organizacyjnych, procesowych ale także mentalnych, dzieląc się swoim doświadczeniem.
Krzysztof Frydziński – założyciel i prezes FiM Consulting Sp. z o.o., absolwent Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w realizacji złożonych projektów doradczych, mających na celu poprawę efektywności działania organizacji. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w konsultingu. Bardzo doświadczony manager, pełnił wysokie funkcje w Zarządach firm oraz zarządzał dużymi projektami zmian w przedsiębiorstwach dużych i średnich. Współpracował z kadrą zarządzającą przedsiębiorstw produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży meblowej, spożywczej i telekomunikacyjnej, realizując z sukcesem szereg projektów doradczych. Posiada rozległą wiedzę z obszarów zarządzania, rachunku kosztów, optymalizacji procesów oraz świadomego zarządzania zyskiem i wartością Firmy. Posiada doświadczenie we wdrażaniu nowoczesnych systemów zarządzania opartych o controlling, rachunek kosztów ABC/TDABC – w tym wdrożenie autorskich rozwiązań zarządczych wspieranych przez metodykę FIM BASP, wypracowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową Katedra Rachunkowości Menedżerskiej.
Autor publikacji artykułów o charakterze naukowym w następujących czasopismach:
§ Czasopismo Naukowe Sopockiej Szkoły Wyższej, Przestrzeń Ekonomia Społeczeństwo, nr 11/I/2017;
§ Ekonomia — Wroclaw Economic Review 23/3 (2017), No 3807;
§ Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu, T. 42.
Plan seminarium
10:00-10:15 – POWITANIE UCZESTNIKÓW
10:15-11:30 – SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE ZYSKIEM
1. Wprowadzenie – gdzie powstaje zysk przedsiębiorstwa?
2. Jak budujemy wieloryba zyskowności klientów?
3. Jak bardzo przydatne są informacje o rentowności klientów i produktów w zwiększaniu zysków?
4. Jaki zmierzyć potencjał wzrostu zysku, gdzie on leży i jak go osiągnąć?
5. Studium przypadku – duża firma produkcyjna sprzedająca produkty pod marką własną i obcą.
6. Jak wykorzystać wieloryby zyskowności w procesie decyzyjnym?
7. Systemowe zarządzanie zyskiem- jak podejść do wdrożenia?
11:30-11:45 – PRZERWA KAWOWA
11:45-12:45 – NOWOCZESNY SYSTEM CONTROLLINGU
1. Zarządzanie przyszłością – budowa system nowoczesnego Controllingu
2. Diagnostyka wskaźnikowa – wskaźniki finansowe i operacyjne jako źródło podejmowania decyzji
3. Dofinansowania dla przedsiębiorstw zainteresowanych zwiększeniem zysków i stania się bardziej konkurencyjnymi na rynku.
12:45-13:00 – ZAKOŃCZENIE
UWAGA!
Ilość miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń do dn. 25.05.2022r. Zgłoszenia należy wysyłać na adres jsobczynska@polnocnaizba.pl za pomocą formularza zgłoszeniowego LINK DO POBRANIA FORMULARZA.
Udział w seminarium jest bezpłatny. Maksymalna ilość zgłoszonych uczestników z firmy – 2 osoby.